تکنیک مدیریت استرس

تکنیک مدیریت استرس

تکنیک مدیریت استرس

تکنیک مدیریت استرس به نام مزرعه شنی یکی از جالب ترین و در عین حال ساده ترین تکنیک ها برای ریلکس کردن و تمرین مدیتیشن است که در این مقاله به شما آموزش می دهیم.

مزرعه شنی یک تمرین عملی برای بی ذهنی و مدیریت استرس است.

ساخت این مزرعه ها بسیار ساده است و از شن ها و خاک های رنگی ساحل سرزمین خودمان، می توانیم استفاده کنیم. مثل خاک جزیره ی هرمز یا خاک مرجانی جزیره ی کیش.

طریقه انحام تکنیک مدیریت استرس مزرعه شنی:

داستان بسیار ساده است؛ اول خاک را کاملا صاف می کنید. پس ذهنتان صاف و در واقع ساکن می شود. سپس روی آن هر نقشی که دوست دارید بزنید. این کار باعث می شود ذهنتان خلاق شود؛ اما آرام باقی بماند.

این همان تضاد همیشگی ذهن است؛ آرام اما فعال. بی ذهن ولی مشغول به کار.

اگر مغرتان این را یاد بگیرد، الگوی آن را روی بقیه ی زندگی‌تان پیاده می‌کند و به این روش تمام زندگی‌تان تبدیل به مدیتیشن می‌شود.

شما با مغزتان می توانید کاری را انجام دهید که یک مهندس برنامه نویس کامپیوتر انجام می دهد؛ یعنی می‌توان به مغز برنامه و فرمان داد، تا یک زنجیره متوالی از احساس آرامش و شادمانی را هر لحظه حتی در شرایط ناگوار هم ایجاد کند.

این کار یک تکنیک کاربردی ساده برای کسانی است که درصدد مدیریت استرس های خود هستند و می خواهند شرایط زندگی را برای خود مطلوب کنند.

 

نکته ای که باید به آن توجه کنید، این است که مغز تنبل است و فقط دنبال این می گردد که برنامه ریزیش کنید و اگر این کار را انجام دهید و شرایطی برایش ایجاد کنید که لذت ببرد خودش را توی شرایط اتوماتیک قرار می دهد و مدام اتفاق مثبت برای تان می آورد که لذت ببرید. زمانی که  این حال را داشته باشید، شروع به انجام کارهای نیمه کاره خود می کنید.

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

1 دیدگاه

به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید