تاثیر مدیتیشن در هوش

تاثیر مدیتیشن در هوش چیست

تاثیر مدیتیشن در هوش

آیا کسی که مدیتیشن انجام می دهد تبدیل به آدم باهوشی می شود؟ بله!

در منظرگاه عمومی وقتی می گویند، مدیتیشن از دید ما این است که به مجموعه تکنیک های مدیریت ذهن آدم ها مدیتیشن می گویند؛

یعنی چه تکنیک ریلکسیشن که برای ذهن آرامی باشد، چه تکنیک های مدیتیشنی باشد که توجه و مراقبت کردن از قسمتی از صفت های انسانی و یا مجموعه تکنیک هایی که مربوط به تفکر هستند و در مورد نقش آگاهی در بدن است و یا مجموعه تکنیک هایی که در مورد سکوت هستند و یا مجموعه تکنیک هایی که در مورد مدیریت و کنترل حواس هستند و خیلی از تکنیک های دیگر از دید ناظر بیرونی، کسی که این تکنیک ها را انجام می دهند، خیلی باهوش تر هستند.

این باهوشی را من دو قسمت می کنم. یک قسمت را بگذاریم سر اینکه این فرد به نسبت آدم هایی که این تکنیک را بلد نیستند، ذهنش را بهتر مدیریت می کند. برای همین مدیریت استراتژی بهتر، مدیریت بحران بهتر و مدیریت استرس بهتری دارد. این افراد مدیریت زمان بهتری و مدیریت حل مسئله بهتری دارند.

تاثیر مدیتیشن در هوش

یک قسمت دیگرش هم این است که همه تکنیک‌های مدیریت ذهن می‌توانند باعث شوند که ارتباط بین اطلاعات توی مغز افزایش پیدا کند. یعنی رابطه نورونی بین پکیج های اطلاعات بین قسمت های مختلف مغز زیادتر بشود. بنابراین این ها سرعت دسترسی اطلاعات در مغز افزایش پیدا می کند و این افراد به اصطلاح IQ بالایی دارند و یا باهوش تر هستند.

حالا این دو را باهم جمع کنید. یعنی یک آدم باهوشی دارید که یک دوقلوی دارد، که او هم باهوش است و حالا یکی از آن ها بیاید و تکنیک‌های مدیریت ذهن هم یاد بگیرد. هم باهوش‌تر می‌شود و هم مدیریت ذهن بهتری می‌تواند انجام دهد.

بنابراین به نسبت نفر اول مغز پیشرفته‌تری دارد.

نمی‌توانیم بگوییم همه آدم ها باهوش نیستند، ولی می‌توانیم بگوییم اکثر آدم‌های باهوش درگیر مسائل هوش خودشان هستند. هوششان اگر تربیت نشود به بی‌راهه می‌رود. فقط کافی است این هوش به واسطه تکنیک‌های مدیریت ذهن و مدیتیشن سازماندهی شود تا برگردند به جایگاه اصلیشان و کمااینکه هم هوششان بالاتر ‌می‌رود و هم کیفیت زندگی در اطرافشان و مهارت‌شان بیشتر و بیشتر می‌شود.

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

1 دیدگاه

به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید