تقویم شخصی

مقاله تقویم شخصی

تقویم شخصی

در این مقاله می‌خواهیم چگونگی ساخت تقویم شخصی برای سال 1400 صحبت کنیم.

این تقویم بر اساس اطلاعات شخصی شما و این‌که در سال 1400 یک تقویم محکم، مفصل و قابل اجرا داشته باشیم که بر اساس آن این سال را سپری کنیم.

چرا سال 1400 مهم شمرده می‌شود؟

اهمیت این سال از این جهت است که به روایت غلط ورود به قرن جدید است؛ اما به روایت درست یک سال به قرن جدید مانده است. بنابراین سال 1400 سال ورود به قرن جدید نیست.

اواخر فروردین سال 1401 ورود به قرن جدید شمرده می‌شود.

پس اهمیت این سال اینجا مشخص می‌شود که قبل از ورود به قرن جدید امسال را استفاده کنیم و خیلی از کارهای نصفه کاره را بتوانیم پوشش دهیم.

یکی از مسیرهایی که در تقویم باید حواسمان باشد اهداف شغلی است. شما یا برای خودتان کار می‌کنید یا کارمند هستید و برای کسی کار می‌کنید. در هر صورت مهارت جدید برای شغلی که دارید پیدا کنید.

باید ببینید پایه‌ی شغلی شما چیست و برای اینکه این پایه ارتقا پیدا بکند باید چه مهارتی را کسب بکنید و سریعا برای یادگیری آن اقدام بکنید.

مهارت آموزی برای شغل دوم می‌تواند هدف بعدی شما در نوشتن تقویم باشد؛ اقتصاد دان ها معتقدند که بحث بحران کرونا و بحران‌های مالی ممکن است دوباره اتفاق بیفتد. پس شغل دوم می‌تواند شما را کمی از این بحران‌ها امن نگه دارد.

شغل دوم نباید خیلی از استعدادها و مهارت‌هایی که در حال حاضر بلد هستید فاصله داشته باشد و باید یکی از استعدادها یا مهارت‌هایی که بلد هستید را گسترش دهید و در همان رابطه فعالیت کنید. در واقع در دسترس‌ترین مهارت را کسب کنید و سریع الوقوع باشد.

مهارت کاهش تنش در محیط کار را باید پیدا کنید در کنار افزایش بهره‌وری کارتان و باعث شوید به چشم بیایید.

در صورتی که شغلتان برای خودتان است تمرکزتان را روی 10 محصول بگذارید؛ 10 محصولی که به این 3 فرم می‌توانید عرضه کنید:

  • به شکل آفلاین بفروشید.
  • به شکل آنلاین بفروشید.
  • به شکل فیزیکی بفروشید.

10 مرجع و سایت و شبکه‌ی اجتماعی برای فروش و تبلیغ مرتبط با محصولتان پیدا کنید.

ایده‌های متفاوت برای جذب افراد و تشویق آن‌ها برای خرید محصول از شما بیابید. خیلی از ایده‌ها دیگر تکراری هستند مثل سو استفاده از احساسات مردم برای تبلیغ.

دنبال کار دیگری برای جذب باشید مثلا آگاهی به آدم ها بدهید تا افراد به شما اعتماد کنند و اگر یک روز به شما نیاز پیدا کردند یا پیج شما را دیدند بفهمند می‌توانند از خدماتتان استفاده کنند.

10 کتاب یا پکیج آموزشی یا نرم افزاری که بتواند این کارها را انجام دهد:

  • چیزی که بتواند مذاکره‌کردن را در شما تقویت کند.
  • افزایش عزت نفس را در شما بیشتر کند.
  • دنبال روش‌های نوین برای عرضه ی خدمات و محصولاتتان باشید.
  • پل‌های ارتباطی با مخاطب را یاد بگیرید.
  • نرم افزارهای کاربردی در رابطه با بیزینستان را پیدا کنید.
  • لوازم کاربردی مرتبط را بیابید که به واسطه ی آن بتوانید محتوا تولید کنید.
  • اتصال به بازارهای جهانی.

اهداف دست‌یافتنی زندگی متاهلی یا مجردی

چه مجرد باشید یا متاهل باید زوج را بفهمید بنابراین در سال 1400 باید مبانی زوج درمانی را تا حدی بدانید.

اصلا مهم نیست که 30 سال هم با فرد در زندگی بوده باشید یا حتی جدا شده باشید و یاد بگیرید ارتباط همگرا داشته باشید؛ یعنی در کار یکدیگر دخالت نمی‌کنید و پا به پای هم به رشد فردی می‌رسید و به رشد یکدیگر کمک می‌کنید.

صرفا به احساسی کردن رابطه اکتفا نکنید.

مسافرت‌های چند ساعته تا چند روزه

در سال 1400 به مسافرت های چند ساعته تا چند روزه بروید. چه با خانواده چه با زوج چه با دوستانتان. از تیر ماه اگر واکسیناسیون شروع شود شما به راحتی می‌توانید برای سفر ها در 6 ماه دوم سال برنامه‌ریزی کنید.

جاهای تکراری نروید. برنامه‌ریزی برای دیدن جاهای جدید بکنید.

بازی‌های ساده ی غیر کامپیوتری یاد بگیریم.

برای دورهمی ها یک سری بازی ساده پیدا کنید که بتوانید با یکدیگر در ارتباط سالم باشید و با خانواده بودن را به ما یاد می‌دهد.

دوره‌های فرزندپروری را بگذرانید.

هم افرادی که مجرد هستند هم کسانی که متاهلند نیاز دارند برای پرورش و تربیت فرزندانی که در آینده می‌خواهند داشته باشند دوره‌هایی را بگذرانند.

کارهایی که اختصاصی برای خودتان است.

زمان استراحت و فعالیت خود را در سال 1400 مشخص کنید. هر روز چه ساعتی برای استراحت تعییبن شده، چه ساعتی برای کار اختصاص یافته و چه ساعتی برای ورزش و فعالیت.

هر کس متناسب با نوع زندگی و شرایط جسمانی خودش باید ورزش کند و هیچ بهانه‌ای پذیرفته شده نیست.

به سالم‌خواری و سالم زیستی بپردازید. غذاهای کم روغن و کم کالری مصرف کنید و این عمل را طی زمان به صورت آهسته آهسته انجام دهید.

همه‌ی دنیا برای رفع 10 بیماری مهلک دارند تلاش و سرمایه‌گذاری می‌کنند؛ یکی از این بیماری‌ها چاقی است که این بیماری با ورزش و خوردن غذاهای سالم‌تر کاهش می‌یابد و کنترل می‌شود.

لوازم و ابزار سرگرمی که وقتی خودتان تنها هم هستید می‌توانید استفاده کنید. مثل ابزارهای ورزشی که در خانه برای خودتان قرار می‌دهید، کتاب‌هایی که دوست دارید بخوانید.

تغییر در ظاهر و عادت‌هایی که تا قبل داشتید و رنگ و مدهایی که همیشه استفاده می‌کردید. یک سری روتین‌هایتان را عوض کنید که مغزتان بفهمد که باید تنوع داشته باشد و از تنوع‌های صحیح و سالم لذت ببرد؛ نه تنوع‌هایی که باعث آزار خود یا افراد دیگر بشود.

هم گروه شدن را یاد بگیرید؛ مثلا یاد بگیرید که گروهی که راهپیمایی می‌کنند برای ورزش و سلامتی چه کسانی هستند یا گروه دوچرخه سواران یا سالم‌خواران کجا هستند و …

یعنی یک سری گروه وجود دارد یا گروهی را خودتان باید به وجود بیاورید و افراد را جذب کنید. دنبال خرده گروه‌ها و حاشیه‌ها نباشید.

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

1 دیدگاه

به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید