دلایل ریلکسیشن

دلایل ریلکسیشن چیست

دلایل ریلکسیشن

5 اتفاقی که بعد از انجام 4 دقیقه ریلکسیشن برای شما رخ می دهد.

5 دلیل برای ریلکسیشن حداقل 4 دقیقه‌ای:

وقتی بدونید که با چهار دقیقه زمانی که به خودتان برای ریلکسیشن اختصاص می‌دهید، چه اتفاق مهمی برایتان رقم می‌خورد حیرت زده می‌شوید.

دلایل ریلکسیشن

در این مقاله سعی می‌کنیم به تیترهای اصلی در این زمینه بپردازیم.

  1. رفع تنش های جسمانی و روانی: ریلکسیشن باعث تخلیه و برطرف شدن تنش های عصبی-ماهیچه ای در انسان می‌شود. اگر این تنش ها از بدن خارج نشوند به صورت تیک های عصبی-ماهیچه ای نمایان می‌شوند. برای رهایی از تنش ها و فشارهای شغلی بهتر است چند دقیقه ای در روز را به ریلکسیشن بپردازید.
  2. رهایی از افکار بیهوده و گفتگوهای ذهنی: مطالعات و تجربه های کارشناسانی که این تمرینات را روی خودشان انجام دادند، آن‌ها را به این نتیجه رسانده، زمانی که تمرینات ریلکسیشن را با هر ساختاری انجام می‌دهند، در طول شبانه روز آینده افکار مزاحم و متلاطم کمتری دارند. به این صورت که رفع تنش های عصبی منجر به رفع تنش های روانی می شوند و هر وقت تنش های روانی در یک انسان کاهش پیدا کند گفتگوهای درونی و ذهنی فرد هم بهتر می شوند.
  3. کاهش هورمون کورتیزول : تمام تمرینات ریلکسیشن به کاهش این هورمون کمک می کنند. در زمانی که خواب شبانه خوبی وجود نداشته باشد و یا استرس‌های روزانه از حد ظرفیت یک انسان بیشتر باشد، هورمون کورتیزول در بدن ترشح می‌شود. وقتی این تکنیک ها را انجام می‌دهیم چون بهبود عملکرد خواب اتفاق می‌افتد از ترشح هورمون کورتیزول جلوگیری می‌شود. از طرفی چون استرس‌ها و تنش های عصبی-ماهیچه ای کاهش پیدا می‌کند، دلیلی برای ترشح این هورمون وجود ندارد.
  4. پرهیز از غذاها و نوشیدنی های مضر: تحققات نشان داده کسانی که تمرینات ریلکسیشن را به طور مستمر انجام می‌دهند، آرام آرام از خوردن غذاها و نوشیدنی‌های مضر دوری می‌کنند. این مورد هیچ ربطی به تبلیغات در مورد سالم‌خواری ندارد. بلکه هر چقدر در بدن یک انسان استرس تجمع پیدا کند علاقمندی به غذاهای اسیدیته بالا و با ادویه بالا به وجود می‌آید و هر چقدر میزان این تنش‌ها کاهش پیدا کند، بدن به خوردن غذاهای سالم میل بیشتری دارد. ( مانند سالاد، میوه ها و غذاهایی که عاری از اسیدهای چرب مضر)
  5. دوری جستن از انزوا و علاقمندی به جمع های سالم: هر چقدر تنش های عصبی و ماهیچه ای در انسان بیشتر باشد، تاب آوری انسان پایین می آید، به این معنا که از شنیدن، دیدن و یا برخورد با انسان‌ها دوری می کند. زیرا ظرفیت وجودیش کشش دریافت اطلاعات جدید را ندارد. انجام تمرینات ریلکسیشن سطح تاب آوری بالا می رود و کسی که جمع‌گریزی دارند، آرام آرام جمع های سالم را انتخاب و آن‌ها می پیوندد تا سطح انرژی خود را بالا ببرد.

نکته مهم پایانی:

استرس‌های روزانه از منظرگاه هر فردی امری عادی تلقی می‌شود و ما هم حرف مان با این مورد در تناقض نیست. نکته مهم این است که رفع نکردن استرس‌های هر روز باعث ایجاد تنش ها می‌شود. بنابراین تاکید روی پاکسازی و ریلکسیشن در پایان هر روز است. برای این‌که این استرس‌ها از روز قبل به روز بعد و بر روی استرس های جدید اضافه نشود.

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید