سوامی ویدیاناند – Swami Vidyanand

Swami Vidyanand (سوامى ويدياناند)

استاد مشهور یوگا اهل هندوستان است. او بنیانگذار و رئيس‏

دانشکده بین المللی یوگا تحول ( SriMa International School of Transformational Yoga )

و  همچنین اتحادیه بین الملل یوگا  Yoga Alliance International ®️) YAI)

اتحادیه بین المللی یوگا اروپا (Yoga Alliance International Europe)

فدراسیون جهانی یوگا (WYF (World Yoga Federation)

و همچنین اتحادیه بین الملل مدیتیشن  Meditation Alliance International®️) MAI)

سازمان هايي که در سراسر قاره ها گسترده شده اند.

دوران کودکی

سوامی ویدیاناند که متعلق به شاخه قدیمی یوگای مشهور بهاکتی است ، در محیط معنوي كه به داتیا (مادهیا پرادش) شناخته مي شود، متولد شد که به عنوان یکی از هفده مركز مقدس تانترا در هند می باشد. اولین استاد او پدر خودش بود: دکتر سری هاریهار گوسوامی که گوینده روحانی  بسيار برجسته بود او سخنراني هاي معنوى درباره فلسفه باستانی هند و متون مقدس ارائه مي داد.

سوامی ویدیاناند از بدو تولد در معنویت غرق شد ، در سنین پایین،آگاهی از جهان معنوی را کسب کرد و توانست به همراه پدرش صحبت کند و آموزه هایی درباره وداها، گیتا، رامیایانا و غیره. ..را بياموزد . گرچه خودش سخنران خوبی بود ، اما احساس كمبود درباره آموزه ها و چیزهایی که تجربه نکرده بود، داشت و اینگونه تلاش روحانی وی آغاز شد. سؤالات مدام در قلب او این بود: “ملکوت چیست؟ چگونه می توانم ملکوت را تجربه کنم؟ “

دوران نوجوانی

اگرچه سوامی ویدیاناند درس می خواند و به دنبال پاسخ استادان ارجمند می گشت، اما هرگز از جوابهایی که دریافت می کرد راضی نبود و این احساس كمبود تشديد ميشد .

در شانزده سالگی به ملاقات با یک استاد روشنفکر معروف منطقه که در آنجا به قدرت معجزه گری معروف بود رفت . استاد تانترا سفید معروف به سری سوامیجی از  پیتامبرا پیت در اولین برخورد با این موجود روشنگر بلافاصله متوجه شد که او به عنوان يك جستجوگر حقیقت الهی ست.

او یک میدان انرژی بسیار قوی را احساس کرد كه قبلا هرگز احساس نکرده بود و وقتی استاد او را به ماندن در كنار خود دعوت كرد، او با خوشحالی پذیرفت و شانس زندگی در این فضای معنوی را به دست آورد . او هر روز می آمد و كنار استاد می نشست و از فضا و فعالیتهای اطراف لذت مي برد. طی چند روز او انرژی بسیار متفاوتی را که از بدن او عبور می کرد احساس کرد و نوع بیشتری از شادی را تجربه می کرد كه به تدریج در حال افزایش بود.

وقتی روزی انرژی بسیار زیاد بود ، فکر کرد: “اوه! این بسیار خوب است ،این شادی واقعی است ، این ملکوت است! ” استاد رو به سمت او کرد و گفت: ” نه! اين آن نيست، این فقط آغاز است.” در روزهای بعدی ، او بالاترین سطح آگاهی  و سامادي را تجربه كرد . سری سوامجی از  پیتامبرا پیت او را ترغیب کرد تا از اسم “Swami” استفاده کند “‏Vidyanand ” كه به عنوان یادآوری مأموریت واقعی او در زمین باشد: دانش درست(Vidya) را تجربه  و انتقال دهد. استاد او را متعهدکرد كه برود و دیگر سیستم هاي يوگا و اعمال معنوی به منظور پیشرفت دانش خود را تجربه كند و اين خرد را نشر دهد.

جستجوگری

این جستجو  او را به معبد ماهاویرا در نزدیکی سوناگیری (مادهیا پرادش) برد و در آنجا جین دهارما را تجربه كرد .

تکنیک های مراقبه فیزیکی با هدف به دست  آوردن دانش در مورد مراقبه جسماني و نزدیک شدن به ارتباط با آگاهی جسمی ابدی ياد گرفت . در ریشيكش ، او در اشرام شیواناندا ماند ، با شاگردان و چندین استاد دیگر  براي درک بهتر سیستم هايي كه در آنجا تدریس مي شد زندگي كرد .

به دنبال این تجربیات متنوع متمرکز بر بدن جسمی و قلب و ذهن او همچنان پر از سؤال بود و سوامی ویدیاناند در جستجوی معنوي اش احساس كمبود  داشت. همه استادان بزرگی که با انها ملاقات و زندگی کرده بود ، نتوانسته اند به طور کامل به سوالاتش پاسخ دهند  او به سمت شیوه های دیگر جلب شد و براي تجربه زندگي و آموزه های فلسفی دهارما بودایی به صومعه های مختلف رفت ، او با مراقبه ویپاسانا روبرو شد.

هروقت ، او دانشی را جذب می کرد لزوم دنبال كردن سفرش  را احساس ميكرد و ميرفت كه از سایر مکانها ، و استادان دیگر یاد بگیرد. اصول اینگونه بود که توسط ویوکاناندا و سیستم های راجا یوگا آموزش ديده بود  علاقه مند شد و تجربه بدن ذهنی را به دست اورند.هر کجا که سفر می کرد،دانش را نیز به اشتراک می گذاشت و آنچه را که آموخته و تجربه كرده بود را تدريس ميكرد.

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید