فواید یوگانیدرا

مقاله فواید یوگانیدرا

فواید یوگانیدرا

برای درک یوگانیدرا و اینکه چرا باید حتما آن را انجام دهیم، در این مقاله به فواید یوگانیدرا می‌پردازیم.

هر روز اطلاعات بسیار زیادی وارد مغز ما می‌شود.

مغز ما دقیقا با این اطلاعات چگونه برخورد می‌کند؟

تا چند سده‌ی گذشته هر قرن اطلاعاتی همان 100 سال محسوب می‌شد. در دهه‌های گذشته اعلام شد که هر قرن اطلاعاتی در چند سال اتفاق می‌افتد؛ این یعنی بمب باران اطلاعات در زمینه‌های متفاوت.

لحظه‌ای که این اطلاعات وارد مغز ما می‌شود قرار است مغز آن ها را گزینش کند.

بر چه اساسی اطلاعات گزینش می‌شوند؟

بر اساس سوابق قبلی خودش آن‌ها را گزینش می‌کند؛ یعنی هر اطلاعاتی هرچقدر هم ارزنده باشد اجازه ی ورود به قسمت نیمه‌آگاه و ناخودآگاه ما را ندارد.

شاید برای رسیدن به هدف‌هایمان احتیاج داشته باشیم که اطلاعات، سمبل و رفتارهای جدیدی را وارد قسمت نیمه‌آگاه و ناخودآگاه خود کنیم.

اما سربازهای مغز به ما این اجازه را نمی‌دهند. سربازهایی که جلوی در نیمه آگاه و ناخودآگاه ایستاده‌اند و به واسطه‌ی آموزه‌های قبلی و کهن خودشان را تجهیز کردند و این اجازه ی ورود به هیچ اطلاعاتی داده نمی‌شود.

فواید یوگانیدرا

قدیمی‌ترین ایده برای این‌که بتوانیم اطلاعاتی را که دوست داریم وارد قسمت خودآگاه یا نیمه‌آگاه یا ناخودآگاه خود کنیم چیست؟

نیدرا، فلسفه‌ی چند هزار ساله‌ای است که به واسطه‌ی آن ما می‌توانیم سبک ذهنی صحیحی برای ورود اطلاعات به قسمت ناخودآگاه و نیمه آگاه داشته باشیم.

مسلما مدیتیشن یا ریلکسیشن نیست؛ یک تفکر است. تفکری که در آن یاد می‌گیریم عناصر در ذهن ما چطور با یکدیگر پیوستار پیدا می‌کند و رفتارها و سمبل‌ها چطور به وجود می‌آید؛ چطور تصحیح می‌شود و چطور به باروری می‌رسد.

فرصت این نیست که هر روز جملات مثبت به خودمان بگوییم؛ بهتر است سمبلش به طور اتوماتیک درمغز فعال شود تا هر روز و هر روز اتفاق‌های مثبت برای ما بیفتد.

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید