مدیریت درد با روغن گرم

مقاله روغن های گرم

مدیریت درد با روغن گرم

در این مقاله به تکنیکی ساده می پردازیم برای کسانی که از آرتروز پا و تنگی کانال کارپال رنج میبرند و  اینکه چگونه مدیریت درد با روغن گرم انجام بدهند.

در یوگا و آیورودا تکنیک های زیادی وجود دارد که می تواند دردهای مفاصل و تنگی کانال کارپال را مدیریت کند.

تکنیک استخر روغن

در این تکنیک دو ظرف وجود دارد؛ در یک ظرف آب جوش میریزیم و روغن ها را که در لیوان جداگانه است را در آن قرار دادیم. هدف این است که روغن ها کمی گرم شوند که گرمایی که در روغن وجود دارد بتواند دست هایمان را گرم کند که حس خوبی را برایش ایجاد کند.

در ظرف دیگر روغن ها را می خواهیم خالی کنیم. از گرم شدن روغن ها اطمینان حاصل می کنیم و بعد روغن ها را خالی می کنیم.

گرمای مطلوبی در روغن ها ایجاد شده که می تواند حس خوبی را برای دست هایمان فراهم کند.

لیوان دوم را هم خالی می کنیم. شروع می کنیم کمی دست هایمان را ماساژ میدهیم، که گرم شود. حال دست راستمان را در این استخر گرم از روغن قرار می دهیم و گرمای لطیفی را برای دستمان ایجاد می کنیم. روی دست و پشت دست را غرق در روغن می کنیم.

حالا دستمان را ثابت نگه می داریم. با دست چپمان در حالی که بین انگشت هایمان کمی فاصله هست با انگشت اشاره و انگشت وسط آرام انگشت های دست دیگر را ماساژ میدهیم. روغن را سرتاسر انگشت حرکت می دهیم تا این گرما پخش شود.

روی دست را ماساژ میدهیم. سعی می کنیم همه ی انگشتان را با دو انگشت حسابی ماساژ دهیم.

گرمای روغن آرام آرام بالاتر می آید و دست هایمان را پر از حس لذت می کند.

حالا می توانیم دستمان را برگردانیم و بعد ماساژ را ادامه دهیم. دانه دانه انگشت هایمان را با دست مخالف ماساژ می دهیم.

کف دست را فراموش نکنید. روی مچ پشت مچ، همه ی قسمت هایی که می تواند حس خوب را برای مفاصلمان ایجاد کند را با روغن ماساژ می دهیم.

تکنیک بعدی مدیریت درد با روغن گرم

دست مان را در روغن قرار می دهیم و تا جایی که می توانیم انگشت های دست را فاصله می دهیم و دوباره در همان روغن آن را جمع می کنیم. دوباره تکرار می کنیم. بین 5 تا 10بار هرچقدر که می توانید این تکنیک را اجرا کنید.

حالا می توانید دستتان را مشت کنید و باز کنید. حالا که دستتان گرم شده می توانید یک کشش ساده برای کانال کارپال دست تان ایجاد کنید. دست تان را در کف دست قرار می دهید و آرام سعی می کنید که این کشش را به طور مطلوب برای دست تان ایجاد کنید.

همین تکنیک را به همین ترتیب برای دست چپ تان هم انجام می دهید.

بعد از اینکه تمام شد روغن اضافه دست هایمان را در ظرف میریزیم و لابه لای انگشت هر دستتان را به طرف بالا بکشید و اگر احساس کردید که هنوز حس خوبی دارید می توانید به ماساژ قسمت های دست تان هم همچنان ادامه دهید.

این تکنیک ساده را می توانید در فصل سرما روزی یک بار یا یک روز درمیان انجام دهید.

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

1 دیدگاه

به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید