احتیاط در سلف ماساژ

چگونگی سلف ماساژ

احتیاط در سلف ماساژ

مبحث احتیاط در سلف ماساژ در ارتباط با بایدها و نبایدهای انجام سلف ماساژ می‌باشد که در ادامه به آن می‌پردازیم.

احتیاط در سلف ماساژ

روشی از ماساژ را انتخاب کنید که بهترین شرایط را بر‌اساس نیاز شما برآورده می‌کند و آن را طبق مراحلی که توضیح داده شد، بر روی خطوط مریدین و اکوپوینت‌ها انجام دهید‌. از انگشتان اشاره برای نواحی کوچک و از قسمت گوشتی انگشت شست یا کف دست برای نواحی بزرگتر استفاده کنید.

نیروی ماساژ دادن بایستی به آرامی و ملایمت وارد شود و به آرامی بر شدت آن افزوده شود. این امر سبب می‌شود تا پوست با این فرایند سازگار شود. از فشار زیاد پرهیز کنید تا از مصدومیت جلوگیری به عمل آید. دستان بایستی تمیز و گرم باشند و ناخن‌ها به خوبی گرفته شده باشند.

هنگام عمل ماساژ، عضلات کل بدن را شل کنید، به طور طبیعی نفس بکشید و لباس‌های گشاد بپوشید. برای کسب بهترین نتایج، عضوهای کمر، سینه و شکم را مستقیما با لمس پوست یا روی لباسی نازک ماساژ دهید.

اصول کلی در مورد ماساژ

ماساژ را در اتاقی با تهویه‌ی مناسب و با دمای معتدل انجام دهید. آن را دو یا سه‌بار در روز انجام دهید، هردفعه بین ۱۰ تا ۲۰ دقیقه. زنانی که باردار هستند یا در دوران قاعدگی هستند نباید بر روی اکوپوینت‌هایی چون Hegu,Jiangjing, Sanyinjiao kunlun یا پایین شکم و قسمت پایینی پشت بدن ماساژ را انجام دهند؛ تا از تولد پیش از موعد، سقط غیرعمدی جنین یا بی‌نظمی‌های قاعدگی جلوگیری کنند.

چنانچه از بیماری‌های جدی قلبی، کلیه یا کبد رنج می‌برید، ماساژ را انجام ندهید. برای برخی افراد ضروری است تا ماساژ را تحت‌نظر یک پزشک انجام دهند.

ماساژ برای افرادی که بیماری‌های واگیر و عفونی مانند هپاتیت، سل، آنفولانزا، مننژیت فقراتی یا بیماری‌های آمیزشی دارند توصیه نمی‌شود. خودماساژدهی برای افراد سرطانی نیز توصیه نمی‌شود. هرچند که خودماساژدهی کل بدن نتایج بهتری را به دنبال خواهد داشت، اما انجام تمام موارد آن نیاز نیست.

افراد بایستی بخش‌های خاصی از بدن را به منظور درمان انتخاب کنند. البته بر مبنای ویژگی‌های سلامتی فردی خودشان.

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید