احتمالات در کوانتوم

مقاله احتمالات

احتمالات در کوانتوم

در این مقاله می خواهیم احتمالات در کوانتوم را بررسی کنیم.

احتمالات در کوانتوم

علم ریاضی می‌گوید یک سکه را که بالا پرتاب می کنید یا شیر می‌شود یا خط.

ولی با احتمالات در کوانتوم حالت های دیگری نیز هم وجود دارد. در واقع N حالت بررسی می‌شود و وجود دارد.

اصلا ممکن است این سکه پایین نیاید یا حتی تبدیل به چیز دیگری شود.

حال فرض کنید شما یک فکری دارید. احتمالات در کوانتوم می‌گوید که قطعا برای وقوع آن هم N حالت وجود دارد. حتما می دانید اصلی در طبیعت وجود دارد و آن این است که اگر فکری در ذهن شما جرقه میزند حتما می‌تواند و لازم است که در طبیعت به وقوع بپیوندد. البته به این شرط که تعادل طبیعت حفظ شود.

مثلا شما به فکرتان می‌رسد که برای راحتی خودتان بخواهید ماشینی خریداری کنید. حتما می‌توانید؛ ولی این که الزاما فکر کنید که ماشین دار می‌شوید، شما را ماشین دار نمی‌کند و چیزهای دیگری هم مهم است.

هر هدفی دو جنبه دارد:

  • جنبه ی فکری
  • جنبه ی عملی

جنبه ی عملی ایمان عملی است. یعنی تو هرچقدر که باور داری که کاری را می‌توانی انجام دهی شروع می کنی و برایش واقعا کاری انجام می دهی. چون ایمان داری که آن قضیه نتیجه می‌دهد.

حالت های مختلف احتمالات در کوانتوم

حالت اول

زمانی که انرژی ذهنی و فرکانس بالایی که داری و توانایی درست فکر کردن را داری و متوجه فرکانس بالای خودت هستی. وقتی که به افکارت و هدفی که داری فکر می‌کنی، افکارت مثل یک پازل کنار هم چیده می‌شوند، انرژیت جلوتر می‌رود، فکرت را به نتیجه می‌رسانی و با کمترین میزان انرژی عملی موانع را پشت سر میگذاری.

اگر جزو این افراد هستی یعنی باور داری در این دنیا جا برای همه هست و خیر و برکت برای همه جاری است.

حالت دوم

در این حالت انرژی های ذهنی شما متوسط است و در حد معمولی قرار دارد. در اینجا احتمال فکرهای درست که در شما شکل بگیرد پایین تر است. چیزهایی هم که به ذهنتان می‌رسد باید تلاش بیشتری برایشان کنید تا بتوانید پازل فکریتان را کامل کنید.

تازه اگر احتمال استاپ شدن فکرتان و یا منحرف شدنش را از مسیر اصلی در نظر نگیریم.

همه ی ما بارها افرادی را دیدیم که راهی را شروع کرده اند، وسطش بی‌خیال شدند و یا از مسیر اصلی منحرف شدند. وقتی با آن‌ها صحبت می‌کنیم، پاسخ می‌دهند که تمام تلاششان را کرده اند. مثل: مدیتیشن، تصویرسازی… ولی اتفاق نیفتاده.

باید دقت کنید، دلیل این اتفاق ممکن است در نظرنگرفتن فاکتور های مهم ذهنی مانند اینکه انرژی های ذهنی بالا نبوده و از مسیر خارج شدید باشد.

حالت سوم

در این حالت سطح انرژی های شما از حد نرمال هم پایین تر است. در این حالت فکر درستی به ذهنتان نمی‌رسد و به جایش افکار معیوب به سراغتان می‌آید. افکاری که اصلا هیچ پایه ی درستی ندارند. مثل این که اگه نشود یا نرسم چه می‌شود…؟

این باعث می‌شود افکار معیوب و کمبودها به سراغتان بیاید. افکاری که شما را در مسابقه ی مقایسه با دیگران قرار می‌دهد و همواره در التهاب عقب نیفتادن از دیگران هستید.

حال فرض کنید در این حالت راجع به قانون جذب هم بخوانید.

چه اتفاقی می افتد؟

مدام فکر می کنید که این افکار معیوبی که دارید قرار است به آن برسید.

قسمت خوبی که می‌توانیم به شما بگوییم این است که هیچ اتفاقی نمی‌افتد. چون اصلا انرژی ای وجود ندارد که چیزی را به نتیجه برساند. بنابراین اتفاق بدی هم نمی‌افتد. عملا شما هیچ کار منفی انجام نداده اید؛ ولی هیچ اقدام مثبتی هم نکردید.

حال چه باید کرد؟

N حالت و احتمال وجود دارد پس شما می‌توانید در نظر بگیرید که در 24 ساعت آینده بهتر می‌شوید و روی ایمان نظری و فکریتان کار کنید.

پس متوجه شدیم که در این حالت های تفکری N حالت مختلف وجود دارد و N احتمال مختلف برای اتفاق افتادن همه ی این موارد.

ممکن است از انرژی فکری و ذهنی بالایی برخوردار باشید، بقیه ی ماجرا را هم بدانی که در این صورت در مسیر درستی هستی و به اهدافت می‌رسی.

احتمال دیگری وجود دارد که راجع به آن باهم صحبت کردیم. این که انرژی های فکری و ذهنی تو در حد متوسط و معمولی باشند یا حتی از حالت عادی پایین تر باشند یا حتی از انرژی های بالایی برخوردار باشید ولی راهت را ندانی.

این جاست که باید هنر ظریف فکر کردن را یاد بگیری.

این جا یک احتمال به وجود می‌آید؛ اینکه خودت به دنبالش باشی، مسیرت را پیدا کنی، برایش تلاش کنی و آن را یاد بگیری، انجامش دهی و به آن برسی.

احتمال دیگری وجود دارد که اصلا نخواهید این را یاد بگیرید. ولی سعی کنید حذفش نکنید؛ چون اگر نتوانید انرژی های فکری‌تان را در زندگی بالا بیاورید خیلی در زندگی‌تان کاری از دستتان بر نمی آید.

فکر کردن به احتمالات در کوانتوم (کوانتومی فکر کردن) و دیدن راهکارهای متعدد و احتمالات متعدد را در نظر گرفتن، به شما کمک می‌کند که زندگی بهتری را برای خودتان بسازید.

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

1 دیدگاه

به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید