مزایای کلی ماساژ

مقاله مزایای ماساژ

مزایای کلی ماساژ

این مقاله به مزایای کلی ماساژ می پردازد.

مزایای کلی ماساژ

“تاثیر و فایده‌ی آن بر سیستم عصبی”

یک تکنیک خاص برای تحریک و تهییج سیستم عصبی از طریق نوازش، ضربات آهسته و مالش نواحی خاصی از بدن در یک رشته یا زنجیره‌ی از قبل تعیین شده.

مزایای کلی ماساژ

“سیستم گردش خون”

ماساژ، سیستم گردش خون را با شتاب‌دهی جریان خون تحت تاثیر قرار می‌دهد. این عمل مانع از متسع و گشاد شدن وریدها و سیاهرگ‌ها می‌شود و آن را کنترل می‌کند، فعالیت و کارایی سیستم قلبی عروقی را افزایش داده، قابلیت انعطاف شریان‌ها، وریدها و رگ‌های خونی را افزایش می‌دهد، موانع گردش خونی سالم را کاهش می‌دهد، بار وارده بر قلب را تسکین داده و فرایند سالخوردگی یا پیر شدن را آهسته می‌کند.

“سیستم تنفسی”

ضربه‌ی آهسته بر سینه می‌تواند به طور غیرمستقیم برشش‌ها اثر بگذارد و تنفس را بهبود بخشد، گنجایش شش‌ را افزایش دهد، سرعت استفاده از اکسیژن را افزایش دهد و تخلیه‌ی گازهای مضر را سرعت بخشد.

“سیستم گوارش”

فشار دادن و مالیدن پوست شکم جزئی از ماساژ است که می‌تواند معده و روده‌ها را به منظور بهبود هضم و جذب و تخلیه‌ تحریک کند و از یبوست و اسهال جلوگیری به عمل آورد.

“سیستم عصبی و عضلانی”

سلف ماساژ، نه تنها عملکرد گارایی داخلی بدن را افزایش می‌دهد، بلکه در بهبود عمل تخلیه نیز مشارکت داشته و کمک می‌کند. ماساژ می‌تواند عضلات، مفاصل، تاندون‌ها و استخوان‌ها را تقویت کند و گردش خون را افزایش دهد، لذا تامین اکسیژن و تخلیه‌ی سموم را ارتقا می‌دهد. تحریک و هماهنگ‌سازی سیستم عصبی و عضلانی کنترل شده می‌تواند به رشد و بالا بردن سلامتی منجر گردد.

“پوست”

ماساژ می‌تواند به طور مستقیم رشد سلول‌های پوستی را تحریک کند، عملکرد و کارایی زیرپوستی را افزایش دهد و رشد مو را تحریک کند. ماساژ سر برای رشد و نوسازی مو مفید است. رشته و توالی استسی خودماساژدهی از سر شروع می‌شود و به طرف عضوهای بالایی، سینه و شکم، کمر و پشت و عضو های پایینی می رسد.

مزایای کلی ماساژ

“ماساژ سر”

ماساژ سر، جایی که نیمی از کانال‌های اصلی تنظیم‌کننده و مجاور سیستم مریدین در یک جا با هم متمرکز می‌شوند، عضوهای موثر فرد را تقویت می‌بخشند و شبکه‌ی مریدین سراسری را تنظیم می‌کند. لذا در بالا بردن انرژی، کم کردن فشار، ارتقای عملکرد قلب، طحال، شش‌ها و کلیه‌ها کمک می‌کند و به سیستم ایمنی بدن سود می‌رساند.

این نوع ماساژ برای رنگ چهره، ساختار مو و کم کردن خستگی چشم مفید است و از اختلالات گوش داخلی و مشگلات مربوط به بینی جلوگیری می‌کند.

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

4 دیدگاه

به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید