زیبایی با یوگای صورت

فواید یوگای صورت

یوگای صورت یکی از مجموعه تکنیک هایی است که امروزه برای پیشگیری و درمان مشکلات صورت مورد توجه قرار گرفته است

فلسفه زیبایی

در زمانهای گذشته باروری در زنان نقش مهم و مورد توجه ای داشته است.

در آسیا زن زیبارو با ویژگی های خاص مثل استخوان بندی پر( نه چاق) ، پاهای پر، چشمها و ابروهایی که انگار وسمه کشیده اند، نشانه باروری بوده است. در اروپا بدن میان اندام (نه لاغر و نه چاق ) و موهای بلوند نشان دهنده باروری در زنان بوده است که اصولا صورت جوان تری نسبت به سنشان داشته اند و البته در بخشی از اروپا داشتن ساق پای بسیار بزرگ نشانه باروری و جزء زیبایی شناسی محسوب می شده است.

خلاصه بررسی ها اینکه زیبا شدن و زیبایی بحث اولیه اش باروری بوده است و نشانه های باروری در هر قومی به نشانه های زیبایی شناسی تبدیل می شده و مجموعه اینها به مقوله ای به نام زیبایی اعم از اندام ،صورت و… تبدیل شد که عموم افراد از این موارد زیبایی تبعیت کردند.

نقش تحولات تاریخی در زیبایی

اتفاقات و تحولات در گذشته بر روند زیبایی تاثیر به سزایی داشته است . در دوره ای که همه چیز وابسته به کلیسا بود افراد میتوانستند به کلیسا شکایت کنند که مثلا همسایه ای دارند که سالهاست در کنارشان زندگی می کند و پیر نمی شود و بعد از طرف کلیسا آن زن را به جرم اینکه حتما دستش با شیطان در یک کاسه است می گرفتند و می سوزاندند و به این ترتیب نسل زنهایی که این مشخصه زیبایی را نداشتند در اروپا زیاد شد و همیشه با این موضوع مواجه بودند که کاری بکنند تا زیباتر شوند.

در آسیا هم بخاطر قبیله ای بودن، آمیختگی بین قبایل زیاد اتفاق افتاد و باعث شد ژن افراد با یکدیگر مخلوط شوند . به این ترتیب ممکن بود بعضی خصوصیات بدن و بعضی خصوصیات چهره قبیله را داشته باشند و بعضی آنها را نداشته باشند، بنابراین این نیاز که حالا که بدن زیبایی دارند ای کاش صورت زیبایی هم داشته باشند بوجود آمد که بعد از آن روند  آرایشگری و پیرایشگری هم قوت گرفت.

نقش زیبایی

ماجرا این است که موضوع زیبایی، طالبان خیلی زیادی دارد. کسانی که بدنبال زیبایی می گردند بسیارند. زیبایی ،سمبل و کهن الگو مادری، فرمانروا بودن، بزرگ قبیله بودن، بارور بودن را در فرد زنده می کند ، حتی اگر او تصمیم بگیرد ازدواج نکند و بچه دار هم نشود ولی بدنبال زیبایی خودش است بخاطر اینکه فرق می کند بداند که بارور نیست و ازدواج نمی کند و یا اینکه نه بارور هست و نمی خواهد ازدواج کند. از درون احساس پر بودن هم دارد.

چگونگی پیدایش یوگا صورت

بعد از آشنایی با طرز فکر گذشتگان درباره زیبایی ،میتوان به موضوع یوگای صورت پرداخت. نه تنها یوگا بلکه هر کدام از طب ها و سبکهای زندگی که در دنیا وجود دارد و از قدیم پایه گذاری شده است، در بخشی به مقوله زیبایی پرداخته است. در آن قسمت فکر آدمها درگیر این است که چگونه می شود با به کارگیری آنها زیبا و خوشگل تر بود ویا چگونه می شود بدین وسیله تناسب اندام داشت؟با (یوگا، آیورودا، طب ایرانی ، طب سوزنی و…) برای پوست چه کار می شود کرد؟ برای صورت و بدن چه کاری می شود کرد؟

مسلما یوگا هم از این قضیه مستثنی نبوده است. حالا که یوگا می تواند بدن را جوان تر کند حتما برای پوست هم می توان از تکنیک هایش استفاده کرد. برای زیبا شدن صورت هم می توان از یوگا استفاده کرد و به این ترتیب یوگای صورت به بخشی محبوب در میان عموم افراد رواج پیدا کرد.

زیبایی صورت در فلسفه شرق

زیبایی صورت با نقاط شفابخش 

در این مورد چینی ها تکلیف خود را روشن کردند و آن اینکه در چین صورت آیینه تمام نمای اندام داخلی است اگر فردی زیبایی صورتش را دوست ندارد به این معنی است که فرد اندام داخلی اش به هم ریخته است.  طب چینی(طب سوزنی) به افراد یاد می دهد که چه نقاطی در صورت وجود دارد که تحریک آنها  هم باعث زیبایی صورت شده و هم چون اندام ها را در داخل بدن تنظیم میکند زیبایی صورت نیز دو چندان می شود.

این سری نقاط روی صورت که به نقاط شفابخش معروفند و یک سری دیگر از نقاط که روی دست و پا وجود دارند به واسطه تحریک آنها،اندام داخلی تنظیم شده و هر چقدر اندام داخلی تنظیم تر، صورت شفاف تر و جوان تر خواهد شد.

زیبایی صورت با یوگای صورت

از طرفی دیگر افراد متوجه شدند که با فلسفه چینی به نتیجه نمی رسند چون زود بازده نیست و مردم دنبال راهکاری می گشتند که زود بازده باشد آنها میخواستند اول تغییر را روی صورت ببینند و بعد اندامهای داخلی بدن را تنظیم کنند در حالیکه در روشهای طب چینی  اول اندام داخلی تنظیم می شود و بعد از مدتی نشانه هایش در زیبایی صورت پیدا می شود.

از این رو  یوگا را انتخاب کردند به هرحال یوگای صورت هم مانند طب چینی روی اندام داخلی کار می کند ولی انگار زیبایی در این روش مقدم تر است و فرد زودتر به نتیجه می رسد.خطوط و خمیدگی های چهره با یوگای صورت زودتر از بین می رود ،ضمن اینکه انجام تمرینهای یوگای صورت به تنظیم اندام داخلی کمک می کند.

یوگای صورت یا نقاط شفا بخش

در صورت، نقاط طب سوزنی هم با انجام تکنیکهای یوگای صورت تحریک می شوند. کمااینکه در یوگای صورت نقاط فشاری هندی که به آنها مارما گفته میشود  نیز تحریک میشود .پس یوگای صورت دسته بندی خاصی از یوگایی که از پاتنجلی می شناسیم نداشته است. بلکه به مرور زمان نیازش ایجاد شده است. طی دو ، سه سده گذشته نیازش ایجاد شده و تکنیکهایش پیشرفت کرده ولی بهرحال تکنیکهایش از تکنیکهای کهن گرفته شده و ترکیبی است از ماساژ و میمیک (پوزیشن هایی که با عضلات صورت گرفته می شود) که باعث زیبایی هر چه بیشتر صورت هم می شود.

یوگای صورت چیست؟

یوگای صورت مجموعه تکنیکهایی است که به رها شدن و ریلکسی ماهیچه های منقبض صورت کمک بسیار زیادی می کند و چون فرم ماهیچه های صورت به فرم استاندارد خودش بر میگردد صورت جلوه بهتری از قبل خواهد داشت.

یوگای صورت یوگای جوان کننده

کاری که یوگا صورت می کند این است که بواسطه تکنیکهای نقاط فشاری ( چینی و آیورودا ) آنها را ماساژ داده و تحریک میکند.

کار دیگری که در یوگای صورت انجام می شود اینست که فشار خون سطحی و موقتی را روی اندام صورت ایجاد می کند که باعث می شود اکسیژن و جریان خون در آن منطقه زیاد شود و به نوعی غذا و آبرسانی برای آن نقاط صورت اتفاق بیافتد.

کار دیگری که یوگای صورت انجام می دهد این است که چون تاثیرش آنی تر است بعد از مشاهده تاثیر در آیینه به افزایش هورمونهای آرام بخش کمک می کند. فرد زیباروتر از قبل شده و  از این بابت خوشحال هست و خوشحالی توام با ترشح هورمونهای آرام بخش باعث کلید خوردن سیستم ترمیم پذیری بدن می شود و بدن میل به ترمیم خودش پیدا می کند.روان هم میل به زیبایی شناسی خودش را دارد. به همین خاطر فرد به سمت افکار بهتر، خوراک بهتر ،موسیقی بهتر و … حس احترام به خویش می رود.

برای همین است که می گویند یوگای صورت یوگای ضدپیری و اصطلاحا یوگای جوان کننده است. جوانسازی پوست، ترمیم کننده ی ارگانهای داخلی بدن و شادابی چهره،ایجاد احساس خوب و … نتیجه انجام یوگای صورت است.

پژوهش درباره یوگای صورت

پژوهشهای کوتاه مدت خوبی در این زمینه صورت گرفته است ولی  پژوهشهای عمیق و طولانی مدتی در این زمینه اتفاق نیافتاده است و آن هم به خاطر اینست که پژوهش بلند مدت آیتم های زیادی دارد . یکی از این آیتم ها اینست که سوژه های که در پژوهش شرکت میکنند میبایست   تا 5 ساله آینده به تمریناتشان ادامه دهند و دیگر آنکه  تکنولوژی وجود داشته باشد که جزیی ترین تغییرات صورت را اندازه گیری و  با هم مقایسه کند. آنها باید بتوانند رژیم های غذایی خودشان را  ثابت نگه دارند. و به طور کلی شرایط تقریبا یکسان محیطی را تجربه کنند حال آنکه حادثه خبر نمی کند ممکن است اتفاقی بیافتد و استرس ایجاد شود و پژوهش را مخدوش کند.

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید