ایده بیزنسی

ایده بیزینسی

ایده بیزنسی

در این مقاله چند نمونه ایده بیزنسی را با شما مطرح می‌کنیم.

اولین راه تبادل شما با دنیای بیرون پول است. پول نحوه ی ارتباط شما را، با دنیای بیرون خودتان شکل می‌دهد. پول ممکن است دیجیتال باشد. مثل: بیت کوین یا CASH و همان اسکناس که همه شان به نوعی وجه نقد است.

ایده بیزنسی

چه مسائلی در مورد ایده بیزنسی مطرح است؟

  • اولین چیزی که باید راجع به پول بدانید این است اگر کسی می‌خواهد پولدار شود، احمقانه ترین کاری که می‌تواند انجام دهد این است که اول به پول فکر کند. کسی که به پول فکر کند هرگز پولدار نمی‌شود.
  • دومین نکته ای که باید در ایده بیزینسی به آن توجه کنید و باید در زندگی آن را فراموش کنید، پس انداز کردن است.

در کشورهایی که اقتصاد در آن تعریف نشده است، پس انداز کردن معنی ندارد.

  • سومین نکته ای که باید حواستان به آن باشد این است که برای حقوق بازنشستگی خیلی زمان نگذارید. چون پول شما در آن زمان هیچ ارزشی ندارد و تورم ارزش پول شما را لحظه به لحظه بیشتر از بین می‌برد.

شما اگر پول داشته باشید یا پول نداشته باشید باید کار کنید. کار کردن، یک اصل وجودی است که در یوگا و آیورودا و طب چینی و مکاتب چینی توصیه شده است که شما باید کار کنید. چه میلیاردر باشید چه نباشید.

برای ایده بیزینسی، شما مداما باید مهارت جدید کسب کنید. بی سواد، کسی است که طی چندین ماه گذشته مهارت جدیدی که قابل تبدیل شدن به پول است را به دست نیاورده باشد.  اگر مهارت شما کپی شد یا ازبین رفت شما می‌توانید آن را ریکاوری کنید و دوباره به بازار برگردید.

بنابراین چیزی که شما احتیاج دارید دوره های مهارتی زودبازده است.

یک سری مانع به اصطلاح گرگ انگیزه است و اهداف شما را می‌دزدند و یا باعث می‌شوند شما دلزده شوید. این مانع ها باعث می‌شود از هدفتان باز بمانید و حس کنید علاقه ای برای ادامه ندارید. باید این گرگ های انگیزه را برای خود مشخص کنید.

ایده بیزنسی

ترس از شکست، اگر کارم نگیرد و به پول نرسد، اگر سرمایه ام را ازدست بدهم، خجالت کشیدن، حرف دیگران، از ما دیگه گذشته، از شنبه انجام می‌دهم، دست زیاد شده…

هر ایده ای را که خواستید شروع کنید، اول باید الگو های ساده پیدا کنید سپس در آن حفره اش را بیابید.

هر الگوی ساده ای که در جامعه ی شما رواج دارد، یک حفره دارد که هیچ کس به آن فکر نکرده است که برای چاره آن چه کار کند.

مثلا رستوران هایی که صبحانه، ناهار و شام می‌دهند چه حفره ای دارند؟

حفره ی آن ها در واقع ندادن میان وعده است و یا غذای سالم ندارند، غذای کودک نمی‌دهند، غذای گیاهی ندارند.

برای انجام هر کاری باید بگردید حفره ی آن را پیدا کنید که در آن کار موفق شوید و  سبک خود را خاص و یونیک پیش ببرید.

باید روی شیوه ی فکر کردنتان اندیشه کنید. یعنی باید متفاوت فکر کنید و خاص باشید و خودتان را باید در معرض فکر کردن غیر طبیعی قرار دهید. در هر فکر خامی می‌تواند میلیاردها تومان پول خوابیده باشد.

جامعه ی هدفتان باید وسیع و گسترده باشد. از کودکان حساب شوند تا افراد سالمند. برای همه قابل استفاده باشد و همه را در بر بگیرد.

تفکر کنید که چگونه می‌توانید کسب و کارتان را وسعت دهید و ویترین متناسبی برای آن بچینید که افراد را تشویق به ادامه ی استفاده از کسب و کارتان کند.

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید